خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری .

خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری

معرفی کیفی شینگل و استفاده از ورق شینگل لانه زنبوری در سقف منازل

معرفی مختصر:

ورق شینگل لانه زنبوری به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا (قیر) علاوه بر دوام و انعطاف پذیری بالا، مقاومت خوبی در برابر چسبندگی بعد از نصب در برابر بادهای شدید و نشت آب نشان می‌دهد. همچنین گرانول‌های طبیعی استفاده شده از این نوع پوشش، محافظت از محصول در برابر تغییر رنگ و آسیب جسمی به لایه اصلی را تضمین می‌کند.

در ساخت ورق شینگل لانه زنبوری  ازصفحه OSB در استفاده می‌شود. این ماده یکی از مزایای سقف‌های شینگل است، زیرا عایق خوبی برای گرما، سرما و صدا است و همچنین باعث افزایش مقاومت سطح سقف می‌شود و از دوام بالایی نیز برخوردار است. به همین دلیل، ماده‌ای عالی برای پوشش سقف گنبد است.

برخلاف سایر مواد، ورق شینگل لانه زنبوری از دانه‌های سنگی به رنگ خود استفاده می‌کنند که از تغییر رنگ به مرور و در اثر نور خورشید جلوگیری کرده و از ثبات رنگ برخوردار است.

برخلاف سایر سقف‌های شیب دار مانند اردواز که به نقاشی و مرمت سالانه احتیاج دارند.

لایه‌های تشکیل دهندهٔ شینگل:

1- تقویت کننده

(لایه پایین) از جنس فایبرگلاس یا الیاف طبیعی آغشته به آسفالت است. در فرآیند تولید شینگل قیر، مواد اولیه آسفالت و گرانول به این لایه اضافه می‌شود. برای محافظت از شینگل (پس از نصب)، لایه تقویت کننده باید در برابر پارگی، پیچ خوردگی و انقباض مقاومت کند.

2- آسفالت

هنگام تولید شینگل، لایه تقویت شده با لایه‌ای از آسفالت پوشانده شده و آن را کاملاً در برابر نفوذ آب به آن لایه و سایر اجزای سقف می مهر و موم می‌کند.

وزن شینگل که تولید می‌شود به ضخامت لایه آسفالت بستگی دارد.

3- پوشش گرانول شینگل

یک لایه گرانول روی لایه آسفالت فشرده می‌شود و آسفالت را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند. بدون این گرانول‌ها آسفالت به سرعت کیفیت خود را از دست می‌دهد. رنگ این گرانول‌ها کاملاً طبیعی است و با گذشت زمان تغییر نمی‌کند.

مزایای شینگل:

عایق مناسب در برابر باران و رطوبت.

مقاومت بالا در برابر وزش باد شدید.

بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش

مشخصات فنی شینگل:

-طرح 2 لایه نامنظم

ابعاد 100cm x 33cm

تعداد در هر بسته 21 pcs

وزن هر بسته 30Kg

متراژ مفید هر بسته 3.10 M^2

وزن هر متر مربع 12Kg

-طرح تک لایه کندویی

ابعاد 100cm x 33cm

تعداد در هر بسته 18 pcs

وزن هر بسته 15Kg

متراژ مفید هر بسته 2.60 M^2

وزن هر متر مربع 6Kg

اجرای سقف شینگل

شینگل در اصل یک سبک روکش چوبی بومی آمریکایی است که بر روی زیرسازی از چوب چوبی نصب شده است که با گذشت زمان و پیشرفت علم، اکنون از شینگل ساخته شده از قیر 15-90 و قیر معدنی تشکیل شده است. الیاف گیلسونیت و طبیعی و شینگل رنگی را می‌توان یکی از بهترین محصولات برای سقف شیب دار و سقف به اصطلاح لوکس در نظر گرفت. منظره‌ای که شینگل از سقف شیب دار به بیننده می‌دهد منظره‌ای واضح و سه بعدی است. به دلیل انعطاف پذیری ورق‌ها، شینگل به نصب کننده و طراح این امکان را می‌دهد که هر نوع سقف شیب دار را انجام دهد و هیچ محدودیتی در اجرای آن وجود ندارد و با محصول شینگل، هر نوع سقف شیب دار قابل اجرا است. البته شینگل نیز از زیرساخت‌های استاندارد برخوردار است. اطلاعات بیشتر را از اینجا دریافت کنید.

شینگل مدل  Dragon

شرکت ما عرضه کننده پوشش بام جدید شینگل مدل Dragon ساخته شده از قیر فرآورده شده SBS دار را نیز دارا می‌باشد.

نام شینگل خود چسب اژدها به دلیل شباهت طرح آن به دندان اژدها دراگون است.

پوشش بام شینگل Dragon خودچسب با جلوه‌ای سایه دار خود منظره‌ای سه بعدی زیبا به سقف شیب دار می‌بخشد که نمای عمیقی از سقف شیب دار ایجاد می‌کند.

پوشش شیبدار بام شینگل Dragon در سایه قیر الاستومری آن در آب و هوای سرد و ارتفاعات، خاصیت ارتجاعی فوق العاده ای را نشان می‌دهد.

به دلیل SBS موجود در شینگل Dragon، با شینگل کلاسیک تفاوت دارد زیرا در هوای سرد قابلیت ارتجاعی بیشتری را نشان می‌دهد و در سطح خمیده عملکرد بهتری دارد.

پوشش‌های شیبدار بام شینگل  Dragon به دلیل چسبندگی آسان قابل نصب هستند و به دلیل وزن کم، بار کمتری را بر روی ساختمان می‌گذارند و جزئی از کلاس Broof (آتش) هستند.

 

مرجع مقاله:

https://www.facebook.com/ijmarket/posts/1575756539264509


برچسب: ورق شینگل لانه زنبوری، قیمت ورق شینگل لانه زنبوری، خرید ورق شینگل لانه زنبوری، ورق شینگل زنبوری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۶:۱۸ توسط:omid موضوع: اخبار معماری نظرات (0)