خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری .

خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری

ایساکو دانستنیهای یدکی

ترمز یکی از مهم ترین قطعات اتومبیل محسوب می‌شود، توجه کردن به علائمی که هنگام تمام شدن لنت ترمز را به شما گوشزد می‌کند، می‌تواند جان شما را نجات دهد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر مقاله راه حل های حذف صدای لنت ترمز را مطالعه فرمایید. در­حقیقت عایق­ها یک مجزا­کننده­اند که همانند بالشتک عمل می­کنند و برای جلوگیری از ارتعاشات مورد استفاده قرار می­گیرند.

صدای لنت ترمز با توجه به شدت و بلندی آن ولی به­طور کلی صدای ارتعاش آرام را ناله و صدای ارتعاش سریع را جیغ می­نامند. لنت ترمز یکی از قطعات مصرفی در اتومبیل با درجه ایمنی Grade A یا فوق ایمنی است که این درجه ایمنی نشان از اهمیت فوق­العاده این قطعه به ظاهر ساده دارد. در ترمز­گیری­های شدید و در مواقع حساس که بحث ایمنی جان سرنشینان خودرو و خسارات مالی سنگین مطرح است، اهمیت لنت ترمز بیشتر مشخص می­شود.

با این که دستورالعمل مشخصی برای تعویض لنت ترمز وجود ندارد، اما معمولا پس از طی ۸۰ هزار کیلومتر لنتهای ترمز فرسوده میشوند و در صورت کند شدن سیستم ترمز باید آن را تعویض کرد. عمر مفید لنت ترمز بیش از هرچیزی به سبک رانندگی، کیفیت لنت ترمز خودرو و نحوه نگهداری از خودرو بستگی دارد.

مهمترین عواملی که روی عمر مفید لنت ترمز تاثیر دارند را مرور خواهیم کرد. اگر چنین حالتی در خودرو مشاهده شود، نشان‌دهنده این است که نیروی یکسانی از ترمز به چرخ‌ها منتقل نمی‌شود و این بدان معناست که ترمز یکی از چرخ‌ها عملکرد درستی ندارد. در این حالت خودرو به سمتی که ترمز قویتری دارد منحرف می‌شود. این مشکل می‌تواند ناشی از چرب‌بودن سطح لنت و دیسک ترمز به دلیل ریختن روغن ترمز، گریس و… بر روی آن، معیوب‌بودن پیستون ترمز و یا مشکل در انتقال روغن به یکی از کالیپرها باشد.

آموزش تعویض لنت ترمز خودرو در زمان کم

سعی کنید که ضخامت لنت‌های ترمز را حدس بزنید، در حالت کلی ضخامت آن‌ها باید حداقل 6.25 میلی‌متر باشد. اگر چرخ خودرو شما به‌گونه‌ای طراحی شده که قادر به مشاهد روتور نیستید، باید ابتدا چرخ را جدا نموده و سپس به بررسی لنت در میان روتور و گیره بپردازید.

زمانی‌که در بزرگراه در حال رانندگی هستید و از موسیقی و هوای مطبوع لذت می‌برید، باید به این نکته توجه کنید شاید نیاز باشد که سرعت 100 کیلومتری شما به صفر برسد. برای این کار نیاز به 91 متر مسافت دارید، البته اگر یکی از مهم‌ترین سیستم‌های خودرو شما، سیستم ترمز، عملکرد درستی از خود نشان دهد. منظور از کالای فروشندگان، گروه دوم است و فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت یدک پارس عرضه کرده، به فروش می رساند.

اهداف عمده به‌کارگیری کمک فنر در خودرو

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد زمانیکه ترمز میگیرید، خودروی شما دچار لرزش‌های شدید شود. این حالت که ممکن است همراه با صدای زوزه است عمدتاً به دلیل خرابی دیسک ترمز و تاب داشتن دیسک خرید لنت ترمز چرخ بوده که بیشتر برای چرخ‌های جلوی خودرو اتفاق میافتد. این ایراد مواقعی رخ میدهد که راننده به طور مرتب از ترمز استفاده می‌کند و این گرم‌شدن تا حد سرخ‌شدن دیسک ادامه می‌یابد.

پس از رفع عیب با خیال راحت رانندگی کرده و از ترمز در مواقع ضروری استفاده کنید. دلایل ایجاد صدا یا سوت کشیدن ترمز می توانند زیاد باشند که چند مورد اصلی را بررسی کرده و راهکار بر طرف کردن آن را ارائه می کنیم. زمان تعویض لنت ترمز، دیسک ترمز را با آب و صابون خوب بشورید تا حالت مغنطیسی سطح دیسک باز بین رود. چون این کار باعث جدا شدن همه ذرات از سطح دیسک می­شود و موجب عدم پدیده لرزش و ایجاد صدا خواهیم بود.

بهتر است قبل از این که بیشتر درباره نحوه تشخیص لنت ترمز اصل از تقلبی صحبت کنیم، کمی هم از این بگوییم که اگر بدون توجه به اصلی یا تقلبی بودن لنت ترمز را خریداری کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد. لنت ترمز تقلبی فارغ از تمام آن چه درباره ایمنی و ضرر مالی و مواردی از این دست صحبت کردیم، خود سیستم ترمز را دچار مشکل می‌کند.

علائم تمام شدن لنت ترمز چیست؟

"تماس با ما" با انتخاب موضوع پیگیری سفارش یا خدمات پس از فروش، سوال یا درخواست خود را مطرح کنید. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.

بعضی اوقات با نگاه کردن به لنت ترمز می‌توانید میزان فرسودگی آن را بررسی کنید. البته این به مدل ماشینتان بستگی دارد، ممکن است بتوانید لنت بیرونی را از میان پره‌های رینگ مشاهده کنید (لنت بیرونی به دیسک ترمز فشرده شده است). حداقل باید بتوانید 3 میلیمتر از لنت را مشاهده کنید، اگر اندازه‌اش از این مقدار کمتر بود، آن را مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهید.

اگر ماشین شما به این سنسور مجهز نیست، آن‌گاه مرتباً باید لنت‌ها را مورد بازرسی قرار دهید. تعمیرکار می‌تواند وضعیت لنت ترمز را ارزیابی کند، اما در مواقع دیگر خودتان به صداهای ماشین‌تان توجه کنید و به دنبال نواقص احتمالی بگردید. لنت ترمز کم متالیک یا لو متالیک ممکن است کمی سروصدا داشته باشد، اما نسبت به لنت‌های ارگانیک از طول عمر بیشتری برخوردار است.

در صورتیکه خودروی شما مجهز به سنسور فرسایش لنت نباشد، باید مرتبا لنت‌های ترمز را بررسی و چک کنید. به خصوص در این شرایط حتما در هر بار که به تعمیرگاه مراجعه می­کنید بهتر است از تعمیرکار مجرب مربوطه بخواهید که وضعیت لنت‌ها را بررسی کند.

شما می توانید برای خرید لنت ترمز نیسان و سایر لوازم یدکی مربوط به خودرو های نیسان مثل پاترول، به فروشگاه اینترنتی ایران نیسان مراجعه کنید. تمامی محصولات این فروشگاه اصل بوده و با بهترین قیمت به فروش می رسند. برای مثال اگر خودروی رونیز دارید می توانید نسبت به خرید لوازم یدکی رونیز در این سایت اقدام کنید. در بعضی لنت­ ها مقدار فلز داخل مواد لنت زیاد است یا از ترکیب مناسب و استاندارد و با کیفیتی استفاده نشده است.

دانستنیهای یدکی

ولی در هر حال شما پس از شنیدن صدای ناهنجار از چرخ ها باید سیستم ترمز چرخها را به یک متخصص ترمز نشان دهید. مثلاً وقتی راننده در هنگام ترمز گرفتن، سر و صدای غیر معمول می‌شنود، می‌تواند نشان‌دهنده اتمام لنت ترمز باشد. در مناطق داخلی شهری شما باید در هر تقاطع توقف کنید و دوباره حرکت کنید.

همچنین یک پدال ضربان‌دار نشانگر مشکل احتمالی روتور است، چراکه پالس احساس شده در پدال 206 نتیجه تماس بین روتور و لنت است. بسته به میزان ساییدگی لنت ترمز 206، ممکن است هنگام حرکت وسیله نقلیه به جلو نیز صدایی از سیستم ترمز شنیده شود که این صدا هنگام حرکت بیشتر در 206 دیده می‌شود. این هنگامی است که متوجه می‌شوید باید لنت ترمز خود را تعویض کنید.

هدف این مجموعه تامین دامنه ی وسیعی از محصولات خودرویی بسیار با کیفیت در حوزه خارجی و داخلی و همچنین دسترسی هرچه راحت تر مشتریان به برند های برتر دنیا نظیر روغن موتور ادینول ، لنت ترمز الیگ ، محصولات زادو و… میباشد. برخی از خرابی ها و صداهای لنت ترمز میتواند به لنت ترمز ارتباطی نداشته و بخاطر خرابی های دیسک ترمز خودرو باشد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره میکنیم.

شنیده شدن صداهای اضافی

کارکرد صحیح موتور باعث کاهش گازهای خروجی آلاینده اگزوز خودروها و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا میشود. یکی از قطعات مهم و موثر درکارکرد صحیح موتور، فیلتر هوا است. با توجه و دقت به همین نکات ساده و استفاده از فیلتـرهای استـاندارد که در داخل بسته‌بندیهای دارای هولوگرام ایساکو هستند، از آسیب‌های احتمالی به موتور خودروی خود جلوگیری نمایید. به‌منظور عملکرد بهتر سیستم هندلینگ خـودرو (فرمان‌پذیری) از روغن موتورهای توصیه شده توسط شرکت خودروساز استفاده نمایید. روغن هیدورلیک فرمان وظیفه انتقال قدرت از پمپ هیدرولیک را به قسمت مکانیکی فرمان برعهده دارد.

اگر صدای خرخر شنیدید، احتمالا لنت‌ها به طور کلی تمام شده‌اند و با هر ترمز، به دیسک‌های ترمز آسیب می‌زنید. هرچه تعداد سرنشین‌های خودرو بیشتر باشد، وزن خودرو افزایش می‌یابد و در نتیجه برای توقف آن، فشار بیشتری به ترمز وارد می‌شود. یک خودرو که به طور معمول یک خانواده بر آن سوار شوند، احتمالا در مدت زمان کوتاه‌تری نیاز به تعویض لنت پیدا می‌کند.

کفشک‌های ترمز عقب را به طور معمول باید در هر ۴۸۰۰۰ تا ۶۴۰۰۰ کیلومتر یکبار تعویض کنید. اگر در هنگام کار کردن با پدال گاز و ترمز،‌در زیر پای خود احساس لرزش می‌کنید، باید خودرو خود را به نزد یک مکانیک ببرید. گردش هوا به صورت کامل حول مجموعه دیسک و کلیپر باعث خنک شدن لنت و در نتیجه افزایش عمر آن می شود.

در سال 1991 کارخانه شورلت امریکا تعداد زیادی شکایت دریافت کرد که همگی حاکی از کم بودن عمر لنت بود. راه حل پیشنهادی کارشناسان شرکت GM آن بود که باد شکن های خودرو را از دو سمت قسمت جلویی آن برداشتند. این کار باعث وزش بهتر باد و خنک شدن لنت ها و در نتیجه افزایش عمر آن شد.

همان گونه که بیان شد لنت های ترمز یکی از قطعاتی است که باید در زمان تمام شدن و فرسودگی نسبت به تعویض سریع آن اقدام شود. زیرا سبب به بار آمدن هزینه های گزاف و علاوه بر آن به وجود آمدن خطرات جدی به هنگام رانندگی می شود. به طور معمول پس از ۳۵ تا ۴۰ هزار کیلومتر باید لنت ها مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین زمانی که ۸۰ درصد لنت ها از بین رفته باشد باید نسبت به تعویض آن ها اقدام شود.

تقریبا همه مصرف کنندگان لنت های ترمز

با گذشت زمان، روتر های ترمز مشکل پیدا می‌کنند یا در اثر گرما تاب برمی‌دارند. اگر این مشکل‌ ایجاد شود ممکن است در پدال ترمز یا فرمان لرزش احساس شود. اگر روتر آسیب دیده باشد، به روتر و لنت جدید نیاز خواهد بود. لنت خودروی خود را عوض کنید تا همیشه سیستم ترمز کارکرد بالایی داشته باشد.

تمام شدن لنت ماشین چیزی بیشتر از هزینه تعویض لنت برای شما به بار خواهد آورد. عدم جایگزینی به موقع لنت، موجب می شود که به بسیاری شرکت ایران خودرو از قسمت‌های دیگر ماشین آسیب وارد گردد. برای مثال نادیده گرفتن این موضوع، موجب وارد شدن آسیب جدی به دیسک ترمز می‌شود.

همچنین اگر غلظت ضدیخ کمتر از حد توصیه شده باشد، موجب افزایش نقطه انجماد و یخ‌زدن آن در مجاری سیستم رادیاتور میشود. زمان مناسب تعویض مطابق اطلاعات مندرج در دفترچه راهنمای مشتری خودرو، توصیه میشود. جهت تعویض سیبک، تعمیر جلوبندی و تنظیم مجدد سیستم فرمان خودرو با بهره مندی از خدمات استاندارد به شبکه گسترده نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.

پیشنهاد میشـود به جهت حفظ ایمنـی و اطمینـان از سلامت خودرو از روغن ترمزهای استاندارد و دارای هولوگرام توصیه شده توسط شرکت خودرساز استفاده نمایید. روغن ترمز براساس سطوح کارایی مورد نیاز و نوع خودرو از طرف شرکت سازنده خودرو در سطوح کارائی مختلف نظیر DOT3 ,DOT4 توصیه میشوند.

در صورت کاهش سطح روغن هیدرولیک، عملکرد پمپ ضعیف شده و فرمان سفت میشود. روغن موتور SJ 20 W 50 ویژه مصرف درخودروهای پژو ۴۰۵، پارس و سمند و تمامی خودروهای توصیه شده با این سطح کیفی است. سطوح کارایی بالاتر، نشان از میزان افزودنیهای بیشتر در روغن بوده و در تست آزمایشگاهی و عملکردی، شرایط حادتری را تحمل میکنند.

این کارایی مطلوب باید در محدوده متفاوت دمایی هنگام رانندگی نیز حفظ شود. گرمای بیش از حدی در مجموعه تولید می‌شود که می‌تواند موجب تاب برداشتن دیسک شود. اگر در اثر ضربه، لنت تغییر شکل داده باشد، احتمال آنکه دائم ‌روی کاسه و دیسک قفل شود و حرکت چرخ را با اختلال همراه کند وجود دارد. پدال ترمز کورس بیشتری را می‌پیماید و به کف اتاق نزدیک می‌شود. هر لحظه امکان دارد که با نقص در عملیات ترمز‌گیری لنت روغنی شده، خودرو به کناره‌ها کشیده شود.

اگر صدای ساییده شدن فلز به گوشتان می‌رسد، احتمالاً به این معنی است که لنت‌های ترمزتان کاملاً از بین رفته‌اند. اگر چنین صدایی شنیدید، از ماشین خود استفاده نکنید و در اسرع وقت لنت‌هایش را مورد بررسی قرار دهید و آن‌ها را عوض کنید. هیچ‌وقت لنت‌های ترمزی که به تعویض نیاز دارند را به حال خود رها نکنید.

این روش بدین صورت است که بایستی از میان شکاف‌های رینگ خورو لنت‌ها را ببینید و بررسی کنید. با این نگاه اجمالی باید حداقل ۳ میلی‌متر از لنت ترمز قابل رویت باشد. ایساکو اگر دقت کردید و مشاهده کردید اندازه باقیمانده لنت­ها را چیزی کمتر از ۳ میلی‌متر می‌بینید، در این صورت حتما باید لنت‌ها را در تعمیرگاه مطمئن تعویض کنید.

وزن خودرو هم در انتخاب نوع لنت ترمز مناسب، برای خودرو میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. هر چه خودرو سنگین تر باشد نیاز به ترمز های قویتر و با کیفیت تری دارد. خودرو های سنگین در سرعت های بالا برای ایستادن نیاز به شتاب منفی زیادی دارند و انرژی حرارتی زیادی تولید میکنند. در این مواقع با داشتن اطلاعات در مورد انواع لنت ها(شماره۱۰) و یا با مشورت با یک متخصص ترمز می توانیم از بهترین لنت با قیمت متوسط و مناسب استفاده کنیم تا با مشکل جدی مواجه نشویم.

دومین نشانه، ایجاد صدای جیغ، سایش و ضربه است که نشان از خرابی دیسک ترمز، موقع ترمزگیری دارد. سومین نشانه، استفاده از لنت ترمز غیراستاندارد و تغییرات دمایی ناگهانی که باعث ترک خوردن دیسک می‌شود. اگر خودرو خیلی در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها حرکت کند ، طول عمر لنت‌ ترمز ماشین بیشتر از خودروهایی است که در داخل شهر تردد دارند . زیرا در داخل شهر شما باید در هر تقاطع ترمز و دوباره حرکت کنید. لنت‌های زینتری معمولا در خودروهای آفرود و مسابقه‌ای استفاده می‌شود.


برچسب: گرانترین لنت ترمز، انواع لنت ترمز، فروشگاه لنت ترمز، برندهای معروف لنت ترمز، بهترین مارک لنت ترمز، بهترین لنت ترمز پراید کره ای، قیمت لنت ترمز پراید، ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو، پخش لوازم یدکی خودرو، سود فروش لوازم یدکی خودرو، فروشگاه لوازم یدکی خودرو، قیمت لوازم یدکی خودرو،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۲:۴۲ توسط:omid موضوع: عمومی نظرات (0)