خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری .

خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری

نقد و بررسی تبلت Yoga Book لنوو (بخش 1)

طراحی و ساخت تبلت Lenovo Yoga Book

تبلت Yoga Book دارای طراحی و ساخت بسیار جذابی است. وزن این دستگاه فقط  690 گرم است و تنها 9.6 میلیمتر ضخامت دارد. صفحه نمایش آن 10.1 اینچی است و تقریبا شبیه به یک نوت بوک نازک می باشد.

شاسی این تبلت فلزی خاکستری است و لبه ها سخت و مقاوم می باشند و گوشه ها گرد و شیک هستند و این طراحی باعث می شود که این تبلت لنوو گرانتر از آن چیزی که هست نشان داده شود. صفحه کلید و ناحیه ترسیم دارای یک لایه شیشه ای نازک است بنابراین قلم به راحتی روی آن حرکت می کند اما از نظر تایپ کردن ممکن است کمی مشکل وجود داشته باشد. شما می توانید یک پورت Micro USB، جک هدفون 3.5 میلیمتری و اسلات کارت microSD را که دارای ظرفیت کارت حافظه 128 گیگابایتی است را در اختیار داشته باشید، علاوه بر این 64 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد.

تبلت یوگا بوک لنوو – صفحه کلید Halo

هنوز یک دلیل برای استفاده از صفحه کلید ضخیم و لمسی وجود دارد و آن هم این است که ما نیاز داریم کلید ها را لمس کنیم تا بدانیم که در حال تایپ چه چیزی هستیم. مانند کیبورهای موجود در صفحه نمایش ما نیاز به دکمه هایی داریم که با فشار دادن آنها بازخورد را فورا مشاهده کنیم و یوگا بوک لنوو این قابلیت را ارائه نمی دهد و صفحه کلید آن به یک نقطه ضعف تبدیل شده است.

با لمس صفحه کلید و هنگام فشار دادن کلید ها ارتعاشی به وجود می آید و بازخورد فیزیکی مناسبی برای تجاربی که مبتنی بر تایپ هستند ارائه نمی شود. صفحه کلید از قبل نصب شده ای به نام TouchPal هم وجود دارد که در هر دوی صفحه کلیدهای صفحه نمایشی و بردهای LED را مدیریت می کند. شما می توانید با فشار دادن عددهای متنظر موجود در صفحه نمایش کلیدهایی که از قبل انتخاب کرده اید را پیش بینی کنید اما این کار برای تایپ نام کاربری و کلمه عبورهایی که حاوی اعداد 1 تا 3 هستند بسیار وحشتناک است و تقریبا غیر ممکن است که نیاز به برگشتن و حذف کاراکترهای ناخواسته نداشته باشید.

خوشبختانه شما می توانید برنامه کیبورد جانبی را نصب کنید. به طور مثال شما می توانید از صفحه کلید SwiftKey یا هر صفحه کلید دیگری که با آن احساس راحتی می کنید استفاده کنید. قسمت تاچ پد هم که یک مشکل بزرگتر است. در اموزش های لنوو به شما پیشنهاد می شود که از ژست دو انگشتی اسکرول را بالا و پایین کنید اما این کار به درستی انجام نمی شود و عمکلرد بسیار متناقض و خسته کننده ای را ارائه می دهد.

قلم RealPen  تبلت Yoga Book لنوو

قابلیت فوق العاده تبلت یوگا بوک قلم RealPen آن است. در هنگام استفاده از قلم RealPen  عملکرد عالی بود. شما می توانید با استفاده از قلم شروع به نوشتن کنید و با استفاده از نرم افزار Note Saver Lenovo آن را به فرم دیجیتال در بیاورید. این قلم از فناوری EMR استفاده می کند و خیلی شبیه به Wacom Bamboo Spark است که یادداشت ها را با تبلت ها و گوشی هایی که به صورت بلوتوثی وصل شده اند سینک می کند. کپچر کردن یادداشت های فیزیکی خیلی دقیق است،  Yoga Bookهیچ چیزی را از دست نمی دهد و حتی متوجه این موضوع می شود که شما دستتان را زیاد فشار داده اید. این قلم 2048 درجه فشار را تشخیص می دهد و حداکثر تا زاویه100  درجه ای کار می کند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۴:۳۹ توسط:omid موضوع: اخبار معماری نظرات (0)