خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری .

خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری

افزایش سرعت سایت وردپرسی

در حال حاضر افزایش سرعت سایت وردپرسی از عوامل تاثیرگذار بر بهبود تجربه کاربری می باشد که در نهایت باعث بهبود سئو و رتبه یک سایت در گوگل می باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که سرعت بارگذاری سایت بیش از 2 ثانیه باعث ترک بیش از نیمی از کاربران می شود. امروزه به دلیل رقابت در رشد سایت های کسب و کار، کوتاهی در بهبود سرعت سایت باعث می شود، مشتریان به وبسایت های دیگر وارد شوند و کل زحمات بازاریابی اینترنتی زیر سوال می رود.

بنابراین علاوه بر اینکه قبل از هر کاری به سرعت سایت خود دقت کنید با مرور زمان و پیشرفت کار نیز به این موضوع دقت کنید، زیرا با مرور زمان ممکن است مواردی پیش آید که باعث کاهش سرعت وبسایت شما شود.

 

راه های افزایش سرعت وردپرس

راه های مختلفی برای افزایش سرعت وردپرس وجود دارد که برخی از آنها را بیان میکنیم.

- از هاست های معتبر استفاده کنید.

به طور کلی استفاده از هاست معتبر بسیاری از ویژگیهای مهم سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. سرعت سایت هم تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر استفاده از هاست معتبر می باشد. این موضوع در مورد سایتهایی که ترافیک بیشتری دارند اهمیت بیشتری پیدا خواهید کرد. تصور کنید وبسایتی مانند دیجی کالا از جایی هاست خود را تهیه کند که این هاست پاسخگوی ترافیک ورودی مشتریان را ندهد. قطعا این موضوع اعتبار این سایت را از بین خواهد برد.

 

- بهینه سازی تصاویر.

تصاویر دارای قدرت بالایی در جذابیت وبسایت شما دارند. عکسها و تصاویر می توانند برای کاربران بسیار جالب باشند. اما باید دقت کنید که تصاویر اگر درست بهینه نشوند با حجم بالایی که دارند، سرعت سایت را کاهش می دهند.

تنها با بهینه سازی تصاویر است که می توانید علاوه بر جذابیت در وبسایت سرعت سایت هم بهینه نگه داشته شود. پس این کار ساده را هیچگاه فراموش نکنید.

 

- به روزرسانی ها را انجام دهید.

به روز رسانی تمام اجزای سایت باعث بهبود سرعت سایت خواهد شد. این موضوع عملکردهای دیگر سایت را نیز بهبود خواهد داد.

هسته اصلی وردپرس، قالب وردپرس و افزونه ها، همه از مواردی هستند که برای افزایش سرعت وردپرس باید به طور مداوم به روز رسانی شوند.

 

- حذف موارد اضافی در سایت.

بسیاری از موارد در سایت ها وجود دارند که وجود آنها هیچ ضرورتی ندارد و فقط بار سنگینی بر روی سایت هستند. این موارد اضافی باعث کند شدن سرعت سایت می شوند و باید هر چه زودتر حذف شوند. برخی از این موارد شامل افزونه های اضافی و فاقد کاربرد، پست های منقضی شده و قدیمی، فایل های قدیمی و بدون استفاده موجود در پایگاه داده وردپرس و به طور کلی هر فایل و داده ای که فکر میکنید ضرورتی ندارد، می باشد.

 

- افزونه های غیر ضروری را تا حد امکان حذف کنید.

 یک افزونه با وجود کارایی که دارد ممکن است باعث کندی در سرعت سایت شود پس تا حد ممکن از افزونه ها استفاده نکنید. علاوه بر سرعت خود افزونه های وردپرس ممکن است عملکرد دیگر افزونه ها، یا بعضی عملکردهای دیگر سایت را مختل کنند. اختلال در هر کدام از عملکردهای سایت به نوبه خود ممکن است باعث کاهش سرعت سایت شود.

 

- خطاهای سایت را جدی بگیرید.

انواع خطاهای سایت، علاوه بر عملکرد منفی در سایت ممکن است سرعت سایت را نیز کاهش دهند. پس تا حد امکان سعی کنید مدیریت و نظارت بر وبسایت را به گونه ای انجام دهید که از بروز خطا جلوگیری شود و در صورت بروز هر گونه هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کنید.

 

- استفاده از یک افزونه کش برای افزایش سرعت وردپرس.

استفاده از سیستم های کش دارای سازوکاری می باشد که در نهایت باعث سریعتر شدن چند برابری سرعت سایت می شود.

 

- استفاده از سریس های میزبانی ویدئو برای ویدئوهای سایت.

ویدئوها دارای حجم بالایی می باشند و این موضوع، می تواند فضای زیادی در وبسایت را به خود اختصاص دهد و این کار مسائل زیادی برای وبسایت شما به وجود خواهد آورد. اشغال فضای زیادی در سایت باعث کاهش سرعت سایت می شود. بنابراین برای جلوگیری از این کار می توانید از یک سرویس میزبانی ویدئو مانند یوتیوپ استفاده کنید و تنها آدرس ویدئوی خود در یوتیوب را در پست خود قرار دهید.

 

 

- فشرده سازی فایل های وردپرس

به طوری کلی با فشرده سازی تمام فایلهای وردپرسی یک وبسایت می توان کل یک وبسایت وردپرسی را فشرده سازی کرد. این امر باعث می شود که یک وبسایت به راحتی و با سرعت بسیار بیشتری بازیابی و دانلود گردد. در صورتی که خودتان نمی توانید این کار را برای وبسایت خود انجام دهید این کار را می توانید با استفاده از کمک یک شرکت پشتیبان سایت وردپرس انجام دهید.

شرکت پشتیبان وردپرس wphelper فشرده سازی فایل های وردپرس و تمامی سرویس های افزایش سرعت سایت را به عنوان یکی خدمات اصلی ارائه می دهند.

 

- استفاده از سی دی ان CDN

CDN تاثیر بسیار زیادی بر بالا رفتن سرعت اتصال کاربر به یک وبسایت دارند.

تصور کنید که سرور میزبان یک وبسایت در ایران وجود دارد، حال اگر یک کاربر در کانادا بخواهد وارد این سایت بشود قطعا سرعت ورودش ه اندازه سرعت ورود یک کاربر در ایران نیست و بسیار کمتر می باشد، اما CDN این مشکل را حل کرده است. با استفاده از این سرویس در واقع هر کاربری دور و نزدیکی در هر نقطه از جهان با سرعت بالایی می تواند وارد هر سایتی شود که از این سرویس استفاده کرده است. انواع مختلفی از CDN ها وجود دارد که از آنها می توان cloudflare و stackpath را نام برد.

 

 

- پشتیبانی کامل و مداوم امنیتی سایت.

این مورد در عین حال که بسیار کلی می باشد اما بسیار مهم می باشد و به موارد زیادی اشاره دارد. اما به هر حال باید مداوم بر وبسایت خود در مقابل حملات هکری نظارت و محافظت کنید. هکرهای تهدید کننده امنیت سایت به روشهای مختلف باعث از بین رفتن عملکرد و سرعت سایت می شوند. به عنوان مثال هکرها برای ورود به شکلها و دفعات مکرر سعی می کنند که به وبسایت وارد شوند و باعث ترافیک و ورودهای مشکوک می شوند که این ترافیک های مشکوک باعث کند شدن سرعت سایت می شود.

 

موارد ذکر شده در بالا تنها برخی از عوامل کاهنده سرعت یک وبسایت می باشند که شما می توانید خود اقدامات لازم برای مقابله با آها را انجام دهید و یا اینکه از خدمات شرکت پشتیبان وردپرس برای از بین بردن آنها استفاده کنید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۲:۴۴ توسط:omid موضوع: عمومی نظرات (0)