خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری .

خبرنامه بانک اطلاعات مشاغل صنعتی و شهری

هوآوی قصد دارد از لینوکس در لپ‌تاپ‌های خود استفاده کند

جایگزین ویندوز لپ‌تاپ‌های هوآوی کاملا مشخص می‌باشد و قبلا نیز از آن استفاده کرده است. در لیست سه کمپانی معتبر چینی اسامی لپ‌تاپ‌های MateBook 13 ،MateBook 14 و MateBook X Pro هوآوی به چشم می‌خورد که قرار است با سیستم‌عامل Deepin Linux اجرا شوند. از آنجا که احتیاجی نیست برای نصب ویندوز لایسنس خریداری شود، قیمت لپ‌تاپ‌ها ۴۲ تا ۸۴ دلار ارزان‌تر خواهد شد.

Deepin قبلا Linux Deepin و Hiweed Linux نامیده می‌شد. این سیستم‌عامل بر پایه‌ی Debian راه‌اندازی شده است و از محیط دسکتاپ Deepin DE استفاده می‌کند که توسط شرکت چینی Wuhan Deeping Technology Co طراحی و توسعه یافته است. بر اساس گفته‌ی بنیاد کاربران لینوکس، این سیستم‌عامل Open Source به لطف محیط دسکتاپ بسیار کارآمد، کاملا کاربرپسند و جذاب به نظر می‌رسد. همچنین به این دلیل که بر پایه‌ی Debian فعالیت می‌کند، کاملا قابل اعتماد می‌باشد.

اکنون اینطور به نظر می‌رسد که لپ‌تاپ‌های مبتنی بر لینوکس تنها محدود به چین خواهند بود. با این حال، این واقعیت برای کاربران لینوکس یک نکته‌ی مثبت محسوب می‌شود. اکنون هوآوی ناچار شده است تا از درایورهای لینوکس برای سخت‌افزارهای مورد استفاده در لپ‌تاپ‌های خود استفاده کند و این موضوع به نفع انبوهی از کاربران لینوکس می‌باشد، زیرا توسعه‌ی این سیستم‌عامل دوباره سرعت خواهد گرفت. همچنین این احتمال وجود دارد که لپ‌تاپ‌های بدون ویندوز هوآوی بتوانند در خارج از چین راه‌اندازی شوند، اگرچه توزیع منتخب‌های لینوکس احتمالا به نام شناخته شده‌تری مانند اوبونتو تغییر یابند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۶:۵۲ توسط:omid موضوع: عمومی نظرات (0)